Hejsan flickor. Hejsan tjejer.


Jag fick se den här videon i helgen för första gången. Och såg faktiskt texten för första gången igår. Den är skriven till mig och mina tjejkompisar på våran studenskiva. Vilket var den 9/5 2007 haha. Självklart har jag hört den förut men inte såhär ordagrant. Fina pojkar de där.

Texten:
hejsan flickor, hejsan tjejer

lyssna nu på vad vi säger

snart vi alla, studenter bliva

men först så ska vi supa sönder på er skiva


I blackeberg, är ni klara

till magaluf, ska ni fara

men se till å, ta med tabletter

så ingen kille ger er klamydia under nätter


Våra minnen, dom är många

Katja är dina, jeans för trånga?

Däck i buskar, hopp i sängar

på cigg har ni bränt för jävla mycke pengar


På ayia napa, har ni svinat

många kvällar, har ni flinat

när ni latjat, runt på stan

Kim och Mickis dom minns kvällen på karlaplan


Varje onsdag, café opera

för många cocktails, jävla sopa

Strul med braten, han från slussen

sedan hemfärd där ni däckar på nattbussen


Våran Anna, hon vill leka

hennes rumpa, vi vill smeka

ni har sått ett, vänskapsfrö

stackars er två som har hus på ekerö


I framtiden, är ni körda

slappa, trötta, helt förstörda

men ta det lungt och fånga dagen

och drick tills ni får upp det ni har i magen


Denna sång må, vara taskig

men den här ölen, var ju blaskig

att vi är vänner, är huvudsaken

FÖR DET VAR EN FRÖJD ATT SE KIMPA DANSA NAKEN!
__________

Haha tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback