felringning

När det är någon som har ringt fel så är man ju vad vid att personen direkt hör det. Men nu var det inte så. Hur gör man då liksom?

*ringring*

-"aa" jag

-"hej mamma!" en 8-årig pojke

-"ehh, hej..du har nog ringt fel" Varför säger jag nog? Han HAR ju ringt fel. Aja, han hör inte vad jag säger för att han pratar med någon annan samtidigt.

-"aa men jag drar till freddan?" pojken

-"
ehh va? du har nog kommit lite fel" Vid det här laget börjar jag fundera på om det är en busringning. Eftersom han fortfarande inte verkar eller låtsas förstå att det är FEL.

-"
va, får jag gå dit eller?" pojken

-"Ja gör de du men du har ringt lite fel" lite och nog. Varför kan jag inte bara stå på mig och säga "DU HAR RINGT JÄTTE FEL LILLA VÄN"

-"va....oj......" *klick* Där hörde jag ett förtvivlat "oj jag har gjort bort mig och nu blev de läskigt" Sådär som man kände när man var liten i mataffären och råkade ta tag i vad man trodde var mammas hand. Efter de där var det tyst ganska länge innan han försvann.


Tänk när man verkligen har någon som ringer och säger "hej mamma" till en i telefon. Jag har börjat tänka ganska mycket på sånt den sista tiden eftersom att en bekant till mig föder om typ 3 veckor. Och innan hon blev gravid hade jag och en vän sagt "okej, när någon vi känner blir gravid DÅ ska vi börja åldersnoja".
Gud jag är hemma för mycket nu. Jag lovar att det här kommer bli dagens händelse, och det var inte ens så kul. Nej juste det är fredag, har tappat kollen på vilken dag det är. Vilket liv jag har va?


Kommentarer
Postat av: mikaela

blogga oftare!! :P

2008-02-19 @ 18:50:40
Postat av: Kim

Mickan: Skärp mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback