hemma hel :)

Val d´Isère va verkligen sjukt kul!! Tänkte flera gånger gå ner till internetcafét och skriva lite för att jag bättre skulle komma ihåg detaljer, men de kom alltid nått i vägen:P. Det enda som va jobbit på hela veckan var att min skola lyckades sprida nån jävla epedemi haha skitmånga som fick feber och sånt, bland annat jag:P. Men det gick över snabbt, missade bara 2 kvällar och mycket skidåkning pga vrickad fot också haha. Men i det stora så va resan verkligen värt de. Jag har aldrig haft så roliga snöbollskrig som där, kanske beror på att jag va full men de va sjukt kul. En dag blev det i och för sig ganska seriöst när fransmännen gjorde "uppror" i hela byn och jag och en kompis va tvungen att gömma oss inne på ett hotell för att dem tog upp föremål och kastade istället, crazy fransmän haha. Man kanske inte ska skratta åt det men de va kul just då:P.

Det var en bar som verkligen inte hade någon alpernakänsla alls. Vilket va ganska kul, det kändes typ som om jag hade kommit tillbaka till napa där jag va i sommras. Tror de berodde på stenbaren och att de va så jävla varmt där inne haha. Lökit är verkligen napas specialité haha. Har hört att det är extra svettigt där pga luftfuktigheten. Åhh va de verkligen är skönt att vara hemma, såhär sliten kommer jag inte ens ihåg när jag va sist. Jag har en vrickad fot, en spräckt trumhinna, ont i halsen + en jävla hosta, en tappad nagel(och nej det är inte en vanlig tappad nagel det är HELA naglen haha, usch!), en grym snuva(skulle kunna vara bihålsinflamation :|) aa you name it! Det känns som jag har allt nu, men jag klagar inte:P. Men jag hade väldigt gärna varit hemma idag men nu måste jag till skolan och hålla föredrag i kinesiska, det klagar jag verkligen över! Så dålig tajming.  

Som sagt så va det min skola jag åkte med och vi var ungefär 3 bussar och idag när jag vaknade upp så får jag veta att en av
bussarna körde av vägen, så typiskt :|. Hade jag suttit på den hade jag verkligen brunnit av! En timma kvar från stockholm så händer de där. Tur att ingen skadades! Hade de där hänt när det va liggbuss( när hela bussen är omgjord till sängar för de som inte vet vad det är) så hade de nog inte gått lika bra, jag vet att jag hade ramlat ner i gången för de va anledning till att jag hade stora sömnproblem på nätterna haha. Det kändes hela tiden som att jag skulle vakna upp i gången och det hade jag garanterat gjort om bussen hade kört av vägen! Det roliga(eller kanske inte roligt men:P) är att alla som visste att jag va där trodde att jag satt på bussen så mamma har fått lite stressade samtal imorse haha. Men då sov jag tryggt i min säng:)

Nu längtar jag bara tills jag får alla bilder och tills alpernafilmen är klar:) Några av mina kompisar är nämligen riktigt hurtiga och har filmat där nere och det kommer bli en sjukt bra film skulle jag tro. Det blev det i alla fall förra året då jag inte var med. Hoppas den blir bättre iår! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback